HOME NEWSY KONTAKT
Facebook
menu
menu

UWAGA - ZAPISY DO GRUP POCZĄTKUJĄCYCH!

Naturalne suplementy

23-10-2017 19:12

​Postanowiłam opisać parę 'super' substancji, które są ponoć zdrowe i pomagają w odchudzaniu, utrzymaniu zdrowia, urody. Czasem nazywane jako cud od bogów itp ;) Zebrałam informacje z maksymalnej ilości stron i spróbowałam spleść to jakoś wszystko razem w logiczną całość. Jeśli stosowałyście któryś z tych produktów - podzielcie się wrażeniami i spostrzeżeniami - czy faktycznie odczuwałyście efekty czy może bardziej szkodziło czy tez może nie widziałyście żadnej różnicy? :)

 

JAGODY GOJI

Są antyutleniaczem wiec zapobiegają procesom starzenia się komórek. Do tego zawierają aż 18 rodzajów aminokwasów, 21 elementów śladowym, bardzo duże dawki witaminy C(148mg/100g), witaminy A(1100mg/100g), witaminy E(4mg/100g), witaminy z grupy B. Są jednym z najlepszych źródeł żelaza(9mg/100g). Zawierają również sporo wapnia(112mg/100g), potasu(1.13mg/100g) cynku(2mg/100g), selenu(50mikrogramów/100g), nienasyconych kwasów tłuszczowych (które pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej - wiec pomagają w odchudzaniu), flawonidy, beta-karoten (7mg/100g), zeaksatynę(200mg/100g), polisacharady(31g/100g).jagody-goji.jpg

Jagody Goji mają 300kcal na 100gram, czyli dzienne zapotrzebowanie w wielkości 5g to 15kcal. Zalecana dzienna dawka jagód goji to 5gram, co odpowiada łyżce stołowej tych jagód, a w przeliczeniu na sztuki - około 15-20.

Suszone jagody goji powinny być suche, słodkie, lekko kwaśne w smaku. Z tego co czytałam, bywa ciężko ze znalezieniem dobrego produktu ekologicznego, do którego nie byłaby dodawana siarka (ciekawostkę na temat siarki i moreli opiszę za chwilę) czy inne konserwanty. Jednak w naszych czasach aby coś było w pełni naturalne chyba musielibyśmy to sami hodować. W każdym razie natknęłam się na parę opisów porażek z allegro i innych sklepów internetowych i wychodzi na to, że najlepszą jakość jagód goji można nabyć w tym: http://gojishop.pl/ sklepie.Sporo osób uważa, że pomagają, oczywiście jest też mnóstwo głosów na nie - bo trujące, bo drogie, bo lepsze rodzime produkty, bo szkodzą. Zastanawia mnie tylko w jakich ilościach osoby na 'nie' jedzą te jagody, bo spotykam się z opisami, że całą garść... A dzienna dawka to 15-20 sztuk - czyli łyżka. :/ Przedawkowanie powoduje rozstrój żołądka.

W końcu jeśli chodzi o siarkę to piękne, pomarańczowe suszone morele mają jej pełno, a wszyscy jedzą. Mało kto wie, że suszone morele powinny być BRĄZOWE a nie pomarańczowe - bo pomarańczowe to największe źródło siarki. Powinniśmy kupowac morele bezsiarkowe - dostępne np. na allegro - i oczywiście droższe.

Więcej o goji (kolcowoju chińskim) można poczytać chociażby na Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolcow%C3%B3j_chi%C5%84ski Często jagody Goji myli się z trującym pokrzykiem wilczej jagody. Jagody goji tylko w formie niedojrzałej mogą zostać uznane za trujące. Ale podobnie sprawa się ma z innymi niedojrzałymi owocami, co chyba nie sprawia, że nie warto jeść ich dojrzałej formy.

Cena ekologicznych chińskich jagód goji to jakieś 6zł/100g, cena mniej wartościowych (które mogą zawierać duże ilości siarki) jagód to około 3zł/100g.


ARONIA

Zawiera antyutleniacze w bardzo dużej ilości, które zapobiegają procesom starzenia się organizmu. Ma w sobie witaminy A, C, E, P, B2, B6, PP, beta-karoten, jod, miedź, żelazo, wapń, molibden, magna, bor i polifenole/bioflawonoidy. Podobny skład do aronii mają borówki, czarna porzeczka, jeżyny, maliny, wiśnie i żurawiny. Najwięcej antyoksydantów posiada jednak zdecydowanie aronia (0,5g/100g).images.jpg

Zmniejsza ilość złego cholesterolu LDL, obniża ciśnienie, korzystanie wpływa na wzrok, przeciwdziała nowotworom, pomaga w koncentracji, zapobiega miażdżycy, działa przeciwżylakowo.

aromatyczne i cierpkie jeśli jedzone na surowo. Surową aronię można przechowywać nawet kilka tygodni w lodówce. Można je też zamrozić na 48h i wtedy odmrozić - stracą cierpki smak.

Dawkowanie: zaleca się picie 30ml soku przez 6 tygodni, lub jedzenie 30gram świeżej aronii. Z 1kg aronii można uzyskać 3 słoiki soku po 330ml. (skład: 1kg aronii, 400g cukru, 1 duża cytryna, 250ml wody, przygotowanie: Aronie opłukać, do garnka włożyć, rozgnieść tłuczkiem do ziemniaków, dodać wodę, cukier i sok z cytryny, gotować 25-30minut, odcedzić, przelać do słoików, pasteryzować 15minut do chwili zagotowania wody, stosowanie: pić z wodą lub do herbaty).

Aronię kupić można we wrześniu(zbiory są od 15 sierpnia jednak najlepsze aronie sa po pierwszych przymrozkach - pozbawione są goryczki)świeże czy suszone owoce aronii można też kupić na allegro. Na allegro sprzedawane są też soki ze świeżo wyciskanych aronii.W sklepach na jesień można kupić świeżą aronię. Istnieją też przetwory np dżem z Łowicza (pytanie, czy nie jest zbytnio przetworzony).

 

ŻURAWINA

Świetny specyfik na zapalenie pęcherza, niszczy bakterie w jamie ustnej, na zebach i w żołądku, zapobiega próchnicy, chroni przed chorobą wrzodową, leczy choroby nerek, zapobiega kamieniom nerkowym i je rozpuszcza, hamuje przyleganie bakterii E.coli, przynosi ulgę w okresie menopauzy, zmniejsza ryzyko zakrzepów i zawałów serca, ma działanie przeciwnowotworowe(okrężnicy i płuc).url.jpg

Żurawina zawiera dużo błonnika (3,2g/100g), witaminy C (30mg/100g), witaminy B1 i B2, sole mineralne: wapń, fosfor, miedź, jod, garbniki, taniny, kwas cytrynowy i jabłkowy. , kwas benzoesowy.

Żurawiny nie powinno się jeść na surowo - jest za kwaśna, polecane są soki, syropy, susz, herbaty.

Zalecana dzienna dawka to:

  • duża szklanka soku żurawinowego

  • 1,5 szklanki surowych/mrożonych żurawin

  • 1/3 szklanki suszonych owoców

  • 1/3 szklanki dżemu/sosu

Świeżą żurawinę można przechowywać w lodówce nawet sześć tygodni a w zamrażalce nawet rok.

UWAGA: Żurawiny nie powinny jeść osoby które przyjmują warfarin ( lek rozrzedzający krew) - ponoć żurawina zwiększa jego działanie - czyli krwawienie co może być niebezpieczne. Dodatkowo produkty z żurawiny potęgują wydalanie szczawianów - co przyczynia się do formacji kamieni nerkowych. Osoby, które cierpiały na kamicę przed zaczęciem jedzenia żurawiny powinny się skontaktować z lekarzem. (tak wiem, wyżej pisałam, ze pomagają rozpuszczać kamienie - jednak jak widać co strona to inne źródło, chcę jednak opisać wszystko na co się natknęłam).

 

ACAI

Świeże wyglądają jak winogrono. Od tysięcy lat jest stosowany przez Brazylijczyków. Jest uznawany jako jeden z najlepszych produktów przeciw starzeniu. Mówi się, że wzmacnia odporność, poprawia koncentrację, reguluje cholesterol, poprawia sen, wzmacnia odporność, wspiera układ krążenia, oczyszcza toksyn, poprawia potencję, ma właściwości antynowotworowe z powodu antyoksydantów (antocyjanów), przyśpieszają przemianę materii i procesy trawienia.acai-proszek-100g.jpg

Zawiera witaminy A(3 231mcg/100g), B1, B2, B3, E, C, fosfor, wapno(263mg/100g), potas, błonnik (16,9g/100g), proteiny, żelazo(4,2mg/100g), kwasy tłuszczowe Omega-3(0,35g/100g), Omega 6(4,57g/100g) i Omega 9(26,88g/100g), aminokwasy.

100 gram acai posiada 80kcal.

Wskazane dzienne spożycie sproszkowanego acai to 10g – płaska łyżeczka.

UWAGA: Jedyne skutki uboczne to problemy żołądkowo-jelitowe (biegunki, gazy). Jagody acai mogą uczulać (powodować wysypkę na skórze, trudności w oddychaniu – należy wykonać próbę uczuleniową).

Dużo osób sceptycznie podchodzi do acai ponieważ tracą swoje właściwości odżywcze już kilka godzin po zerwaniu – więc pytanie, czy są w ogóle skuteczne w jakiejkolwiek formie przetworzonej – soku czy proszku – czy też jest to produkt całkowicie podporządkowany pod placebo.

 

CHILI

Przyprawiają organizm o termogeneze, dzięki czemu efektywniej spalamy kalorie do godziny po zjedzeniu posiłku. Pomagają w spalaniu dodatkowych kalorii z posiłku dzięki czemu ich długotrwałe stosowanie może się przyczynić do stracenia kilku kilogramów.urjl.jpg

Kapsaicyna zawarta w chili ma własności drażniące i rozgrzewające, jest jednak delikatniejsza od pieprzu czy gorczycy, bo nie powoduje stanu zapalnego błon śluzowych. Chili rozszerza naczynia krwionośne błon śluzowych i skóry, wzmaga apetyt i wydzielanie soków żołądkowych co ułatwia trawienie.

Zawiera dużo witamin A, B1, B2, B3, B12, C, potasu, fosforu, żelaza i wapnia. Ma właściwości detoksykujące, wzmacnia wątrobę, pobudza krążenie, powstrzymuje krwawienie, ma właściwości przeciwzapalne, antyrakowe, przeciwbólowe, zapobiega przeziębieniom. Wspomaga obudowę tkanek, obniża cholesterol, wspomaga odchudzanie, przyśpiesza przemianę materii.

Tajlandczycy spożywają najwięcej – 5g chili na osobę na dzień. Szczypta do obiadu na pewno nie zaszkodzi a urozmaici posiłek.

UWAGA: Przedawkowanie może podrażniać żołądek, powodować łzawienie z oczu, świąt w okolicy spojówek i na podniebieniu, zaczerwienienie śluzówki i ust, katar, zatkane zatoki. Picie dużej ilości wody nie pomoże, za to spożywanie tłuszczu i alkoholi tak.

 

CYNAMON CEJLOŃSKI

Nie zawiera tyle szkodliwej kumaryny co cynamon, który możemy kupić w dowolnym sklepie. Posiada najwięcej antyutleniaczy zaraz po goździkach. Ma właściwości antygrzybiczne, antybakteryjne, anty pasożytnicze, anty mutagenne, antynowotworowe. Poprawia funkcje poznawcze i pamięć. Zwalcza bakterie E.coli. Jest naturalnym konserwantem – zapobiega psuciu się żywności. Pomaga w walce ze zmianami trądzikowymi. Posiada więcej katechinów niż zielona herbata, flawony, izoflawony, flawonole, augenol, kwasy(elagowy, ferulowy, chlorogenowy, kawowy), taniny, chrom(zmniejsza ochotę na słodycze), błonnik, żelazo, mangan i wapń.jurl.jpg

W smaku jest bardziej wyrazisty, delikatny, nie jest gorzki i ma o wiele piękniejszy zapach niż cynamon ze sklepu. Najlepszy jest cynamon ze Sri Lanki (dawniej Cejlonu). Ma najniższą zawartość kumaryny(0,8g/1kg). W sklepach spotykamy cynamon kasja z Indonezji posiadający większe ilości kumaryny(3,3-8g/1kg).

Cynamon cejloński można poznać też po tym, że jest jaśniejszy niż cynamon sklepowy. Cejloński jest koloru pomarańczowo-brązowego, sklepowy to ciemny brąz.

Sugerowana dzienna dawka cynamonu cejlońskiego to pół lub jedna łyżeczka na dzień.

Badania wykazały że pół łyżeczki cynamonu dziennie obniża poziom złego cholesterolu LDL. Niektóre badania sugerują, że cynamon obniża poziom cukru we krwi. Badania naukowców z US Department of Agriculture dowiodły, że cynamon zmniejsza rozprzestrzenianie się komórek nowotworowych.

Pół łyżeczki cynamonu z jedną łyżeczką miodu rano przed śniadaniem sprawia, że czujemy ulgę przy bólach stawów już po tygodniu kuracji.

Należy nie stosować cynamonu jeśli zażywa się leki na cukrzycę – zalecana jest konsultacja z lekarzem. Kumaryna występuje jeszcze w selerze, rumianku, kończynie i pietruszce. Należy uważać aby nie przekroczyć jej dziennej dawki czyli 0,1mg na 1kg masy ciała. Osoba ważąca 60kg może przyjąć maksymalnie 6g kumaryny na dzień. Jest to raczej dawka trudna do przekroczenia biorąc pod uwagę, że najgorszy sklepowy cynamon może mieć 8g kumaryny na 1kg cynamonu. Tak więc łyżeczka cynamonu dziennie nie powinna nam zaszkodzić. A jeśli to cynamon cejloński – tym bardziej.

UWAGA: U osób wrażliwych dawka już 25mg kumaryny uszkadzała wątrobę. Jeśli najgorszy cynamon ma 8mg/1g kumaryny, a łyżeczka cynamonu to około 3g czyli : 24mg/3g. Więc spokojnie można dzienni zjeść pół łyżeczki najgorszego cynamonu. Przynajmniej tak wynika z badań.

 

GUARANA

Kolejny 'cud młodości' i 'dar od bogów'. Według opisów: wspomaga efektywność i wydajność treningów, przyśpiesza regenerację mięśni, redukuje zakwasy, posiada wolną kofeinę, rozbudza, poprawia koncentrację, oddala zmęczenie, spowalnia starzenie się, oczyszcza organizm, pomaga przy wzdęciach, nadwadze, zaburzeniach trawiennych, miażdżycy, leczy cellulit i zmarszczki, pobudza potencję. Niestety większość z tych działań nie jest potwierdzona klinicznie. Jedyne co jest dość pewne – to to, że rozbudza dzięki kofeinie.thenaturefarm.pl_Guarana_proszek.png

Guarana zawiera 6% kofeiny.

UWAGA: Guarany nie powinny stosować osoby na nią uczulone, lub osoby z uczuleniem na kofeinę lub taninę. Zbyt duża ilość doprowadza do uzależnienia, może powodować bóle głowy, podrażnienie, nerwowość, napięcie, zawroty głowy, może powodować napady padaczkowe, skurcze mięśni, konwulsje, kofeina wytraca wapń z organizmu i może powodować wrzody żołądka. U osób z małą krzepliwością krwi może powodować krwawienia. Kobiety w ciąży nie powinny stosować guarany, jak również matki karmiące.

Dzienna dawka: 1 łyżeczka sproszkowanej guarany.

Komentarze:

Napisany przez fitMarcelina dnia
Y48 Najwazniejsza w odchudzaniu jest motywacja dziewczyny, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to powera do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech poszuka w goglu: odchudzanie przed i po by sasetka
Napisany przez TimothyCancy dnia
301 Moved Permanently
Click here...
Napisz odpowiedź



(Twój email nie będzie publicznie wyświetlany.)


Kod CAPTCHA

Kliknij w obrazek, żeby zobaczyć nowy kod.