HOME NEWSY KONTAKT
Facebook
menu
menu

UWAGA - ZAPISY DO GRUP POCZĄTKUJĄCYCH!

Naturalne suplementy cz.2

23-10-2017 19:12

SUSZONE MORELE

Kto nie jadł w swoim życiu pięknych pomarańczowych moreli? W ciastach, deserach, jako zdrową przekąskę?Morele niesiarkowane-800x600.jpg

Morele zawierają przeciwutleniacze, mają właściwości antynowotworowe i przeciwstarzeniowe, obniżają ciśnienie krwi, pomagają w trawieniu, poprawiają pracę nerek, działają ZASADOTRÓWCZO – świetne na zakwaszony organizm (podobnie jak kasza jaglana).

Suszone morele zawierają beta-karoten, bor, potas(300mg/100g), żelazo, wapń, fosfor, witaminę B,C, PP i błonnik(10,7g/100g) pokarmowy.

100 gram świeżych moreli to 47kcal, 100g suszonych moreli – to 284kcal.(nie jest to specjalnie duża różnica, jeśli uświadomimy sobie, że jedna suszona morela powstała z jednej świeżej, dużej, soczystej moreli :) - jedna suszona morela to około 10gram co daje 28kcal. Warto codziennie zjadać 3 świeże lub 3 SUSZONE morele.

Morele niesiarkowe są ciemniejsze i daleko im do ideału – dlatego warto kierować się tym również przy wyborze innych suszonych owoców. Zazwyczaj lepsza jakość oznacza wyższą cenę w tym przypadku.

Podobno to dzięki morelom Grecy są długowieczni.

UWAGA: zbyt duża ilość moreli działa przeczyszczająco! Warto zjeść góra 3 morele świeże lub suszone na dzień. Spożycie sklepowych pomarańczowych moreli może grozić uczuleniem, może powodować nudności i bóle głowy.

 

SUSZONE ŚLIWKI

Zawierają bardzo dużo błonnika, sorbitol(naturalny cukier – dobrze wpływa na trawienie), beta-karoten, witaminy A(1606 j.m/100g), B, C, K i E, żelazo, fosfor, wapno(43mg/100g), magnez, potas(732mg/100g).large_SUSZONE---LIWKI.jpg

 

Mają właściwości odkwaszające, przeciwutleniające (przeciwnowotworowe), są polecane przy zaparciach, pomagają uregulować ciśnienie krwi, hamują wchłanianie cholesterolu, działają przeciwmiażdżycowo.

Zawierają 360kcal w 100g.

Dzienna dawka: 3-4 śliwki świeże lub suszone.

UWAGA: W zbyt dużej ilości mają działanie przeczyszczające.

 

RODZYNKI

Zawierają resweratrol (związek przeciwnowotworowy), witamy z grupy B, wapń, żelazo, cynk, bor, magnez, witaminę C i E, fosfor, sód.images.jpg

Rodzynki są bogatsze w potas, wapń i fosfor niż szpinak! I zawierają tyle samo żelaza.

Pomagają przy zwalczaniu nowotworów, łagodzą rozdrażnienie, lęki i depresję, są dobre dla naszych kości, łagodzą skutki menopauzy. Zwalczają bakterie żyjące w jamie ustnej ( likwidują choroby dziąseł czy ubytki w zębach). Poprawiają prace serca, wygląd skóry, podnoszą odporność.

Im ciemniejsze rodzynki – tym zdrowsze – ta sama zasada działa w przypadku moreli. Rodzynki nie mogą być suche – muszą być miękkie i elastyczne.

 

SUSZONE FIGI

Zawierają najwięcej błonnika ze wszystkich suszonych owoców. Zapobiegają zaparciom. Mają właściwości odkwaszające, przeciwnowotworowe. Są dobre na trawienie, obniżają cholesterol, regulują prace układu krwionośnego, pomagają w leczeniu hemoroidów i bolącego gardła. Korzystnie wpływają na funkcjonowanie wątroby. Są dobre na zakwaszony organizm bo są zasadowe.figi.jpg

Posiadają dużo wapnia(162mg/100g), potasu(680mg/100g), żelaza(2mg/100g), magnezu(68mg/100g), fosforu(67mg/100g), sodu(10mg/100g), cynku(0,55mg/100g), miedzi(0,29mg/100g), manganu(0,51mg/100g), selenu (0,6 mcg/100g), witaminy z grupy B, witaminy C, A i PP, karoten oraz antyoksydanty. Ponadto są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 oraz fitosterole.

Mają właściwości przeciwnowotworowe. Wspomagają działanie układu hormonalnego. Obniżają cholesterol, są dobre dla układu trawiennego, dobre dla kości, regulują prace tarczycy, dobre na wrzody żołądka, ułatwiają spalanie tłuszczu, regulują ciśnienie krwi. Zmniejszają ryzyko choroby wieńcowej.

Figi wśród moreli, żurawiny, daktyli, rodzynek i śliwek mają najwięcej przeciwutleniaczy oraz są w pierwszej dziesiątce owoców zawierających największą ilość błonnika.

Jedna suszona figa to 47kcal (249kcal/100g) – w tym 3,3g białka.

Zaleca ilość fig na dzień to dwie sztuki.

1/4 (40g) szklanki suszonych fig dostarcza 244mg potasu, 53mg wapnia, 1,2mg żelaza.

UWAGA: Suszone figi powinny być miękkie, biały nalot jest normalny(to cukier) który daje sygnał, że owoce są wilgotne, soczyste i miękkie. Jednak w zbyt dużej ilości przeczyszczają, mogą zaostrzać migreny

 

SUSZONE DAKTYLE

Zawierają salicylany, magnez, bor, niacynę, potas, ryboflawinę, wapń. Są źródłem witaminy A, B1, B2, B3, B5, C(14mg/100g) i K.0000262_daktyle_suszone_na_wag.png

100 gram daktyli to 272kcal.

Zapobiegają zakrzepom, zawałom, uśmierzają ból, łagodzą stany zapalne, pomagają w stresie i depresji. Świetne na problemy trawienne – balansują proces trawienia, są świetne na zaparcia. Dodają energii organizmowi. Obniżają poziom złego cholesterolu. Ponoć są świetne na kaca jeśli wcześniej przez noc namoczysz je w wodzie i wypijesz rano po imprezie.

Mówi się, że jeden daktyl dziennie utrzyma w sprawności wzrok nawet do końca życia. Regularne spożywanie wspomaga 'dobre' bakterie w jelitach.

Dzienna dawka suszonych daktyli to 2-3 sztuki i ma ona około 50kcal.

UWAGA: mogą zaostrzać migrenę. Należy sprawdzać czy były suszone naturalnie, na słońcu i czy nie zawierają konserwantów!

 

W suszonych owocach należy unikać dwutlenku siarki unikając produktów zawierających E220 lub E-220. 

Suszone owoce należy umyć przed spożyciem.

Biały nalot na owocach to naturalny cukier - dobrze świadczy o suszonych owocach.

Komentarze:

Napisany przez LelandTaH dnia
301 Moved Permanently
301 Moved Permanently!..
Napisz odpowiedź



(Twój email nie będzie publicznie wyświetlany.)


Kod CAPTCHA

Kliknij w obrazek, żeby zobaczyć nowy kod.